Insikter

En ny webbportal skulle lanseras. Företaget hade högtflygande planer och ambitionen var hög. För hög skulle det visa sig. Vad var det som gick snett?
Ett företag stod inför lanseringen av en ny e-handelssajt. Ett projekt som kom att innehålla livliga diskussioner om vilken färg som skulle sättas för statusrapporten, vilket slutade i stor frustration.
Ett nytt globalt intranät skulle lanseras, och ambitionerna på företaget var höga. Man ville skapa en fantastisk samarbetsplattform som skulle förbättra produktiviteten för alla i hela organisationen. Något gick väldigt fel längs vägen.
”Den nya lösningen ska vara fantastisk, men den måste göra allt vad den kan göra idag också.” När ett företag som skulle lansera en ny e-handelssajt blev resultatet inte så fantastiskt man hoppats på.
Ett telekombolag ville erbjuda obegränsade mobildataabonnemang till sina kunder med möjligheten att lägga till fler tjänster. Projektet lanserades i tid, men snart slutade tjänsterna att fungera. Vad gick fel?

Case

När Länsförsäkringar tog steget in i framtiden för att skapa en kundnära försäkringslösning, hjälpte vi dem att förverkliga visionen.